NEJČASTĚJŠÍ OBLASTI POTÍŽÍ

  • otázky z oblasti harmonického vývoje osobnosti dítěte či dospívajícího
  • práce s vývojovými specifiky různých věkových skupin
  • konzultace vhodnosti zařazení do určitého předškolního či školního zařízení
  • ze školní oblasti:
    • výukové obtíže, hledání kontextu školní neúspěšnosti
    • snaha o porozumění problematickému chování dítěte
    • vztahové problémy: neshody ve třídním kolektivu, nevhodné chování, šikana apod.
    • adaptační potíže dítěte, problematické přizpůsobování se novým situacím, kolektivu či prostředí (nástup dítěte do ZŠ, SŠ, změna třídního kolektivu, přechod na 2. stupeň apod.)
    • nabídka individuálního přístupu ke studentům s nadprůměrným intelektovým nadáním
  • problematika ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou (specifická porucha chování)
  • specifické vývojové poruchy učení (nejčastěji dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie) v kontextu školní výuky
  • psychosomatické obtíže (chronické onemocnění, bolest, opakované nevolnosti, zažívací potíže, nespavost, enuréza pomočování, enkopréza neudržení stolice atd.)
  • poruchy příjmu potravy (mentální anorexie, mentální bulimie)
  • nebezpečí zneužívání návykových látek, vzniku závislosti
  • potíže spojené s úzkostí, strachem, fobie, reakce na stres, enormní zátěž či traumatický zážitek
  • podpora a konzultace v řešení různých typů osobních problémů
  • specifika období dospívání (z pohledu dospívajícího, jeho rodičů i pedagogů)
  • poradenská činnost v oblasti profesní orientace
  • podpora rozvoje sebepoznání a sebedůvěry dítěte
  • problematická komunikace v rodině (vztah rodič – dítě, sourozenci, prarodiče apod.)
  • analýza krizových situací, podpora rodinného systému v náročných životních obdobích
  • situace dětí/dospívajících v konfliktním rodičovském vztahu
  • problematika rozvodové i porozvodové situace
  • podpora rodinám při péči o dítě se zdravotním postižením